marți, 26 iunie 2012

Revenire

Sesiunea e pe terminate , vacanta incepe , asa ca revenim la ale noastre .
Aveam initial de gand sa scriu un articol despre faimosul caz Nastase si pistolul cu apa dar nu mai are sens ca deja probabil sunteti plictisiti de toata joaca asta dea soarecele si pisica in speranta ca il scapa pe nepotu "matusii Tamara" de pedeapsa nedreapta pe care a primit-o . Pedeapsa este intradevar nedreapta pentru ca a primit prea putin la cate prostioare a facut .
In fine hai sa lasam pe bolnavioru Tase si sa ne apucam de ceva mai serios cum ar fi situatia Bacalaureatului .
Sunt din generatia bacului 2011 , primul an in care au introdus camerele video asa ca inteleg ca e greu .
Doar ca mai nou tinde spre imposibilitate . Pur si simplu nu pot sa imi dau seama de anomaliile care apar in cadrul Bacalaureatului din  Romania . Am ramas putin uimit
de ceea ce am citit in ultimele zile despre situatiia in care se afla adolescentii care se prezinta in aceasta perioada pentru examenul de Bacalaureat .
Foarte interesanta situatie am remarcat in Gorj acolo unde datorita directorului care a omis un lucru total lipsit de importanta precum programarea probei C a examenului , elevii de la Grupul Scolar Bustuchin nu au putut sustine  proba si sunt nevoiti sa o sustina in alta zi cu subiecte de rezerva , iar problema a fost rezolvata prin simpla demisie a directorului .
Alt fenomen straniu dupa cunostintele mele mai este si rezultatul obtinut de elevi la proba de competente digitale . Cum se poate ca fiind in plina epoca digitala elevii sa devina mai slabi in domeniu de la an la an ?
60% din elevii din scolile si liceele din Romania sunt la nivel de incepatori sau cel mult mediu , asta pentru ca ei nu sunt curiosi sa afle lucruri noi sau sa invete ceva ce chiar tine de competente digitale , pe ei ii intereseaza ce ii face sa fie "cool" adica messenger , facebook , unele jocuri care nu au nevoie de vreo abilitate deosebita  pentru a fi practicate si cam atat le ajunge . Este foarte grav si  nu se va rezolva absolut nimic daca nu se pune accent pe pregatirea in acest domeniu inca din clasele I-IV zic eu . Atunci elevii ar trebui sa puna bazele si pe masura ce avanseaza ei sa avanseze si cunostintele lor , pentru asta ar trebui testati mai serios nu sa puna profesori note de la ei si copii  sa intre pe facebook sau sa se joace mario la ore .
Ca sa incheiem cu situatia examenelor in Romania mai pomenesc doar de absurditatea de la Evaluarea Nationala unde mii de elevi au facut tot felul de petitii pentru o eventuala greseala prezenta in barem care reprezinta un procent infim raportat la intregul punctaj acordat elevilor . Deci sa inteleg ca asta e problema pentru care pica elevii nu ? Ca nu le sunt acordate corect puncte care reprezinta ceva gen 4-5% din puctajul total . Macar sa fie ei in stare sa faca lucrari exemplare ca nu o sa fie nimeni absurd sa tina cont de asta , in schimb multi se agata disperati de acest fapt sperand ca astfel or sa pacaleasca sistemul si or sa treaca mai departe prin tertipuri .

Daca vrem ca generatiile urmatoare sa mai fie capabile de performanta in orice domeniu avem mult de munca si mai putin de gandit unde sa sara spagile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu