luni, 2 iulie 2012

Discutii "feroviare"

Stiu ca subiectul "CFR" nu mai pasioneaza pe nimeni ca se stie destul de bine cum sta treaba insa deja mi se pare absurd ceea ce se intampla cu acest sistem ...
Este bine cunoscut faptul ca toata lumea vrea sa scoata cat mai mult profit asta insemnand si cat mai putine investitii , dar ceea ce se intampla cu trenurile deja este absurd . Daca te tine buzunaru mergi cu un IR sau Sageata si daca mai si si putin noroc ajungi la destinatie aproape la timp si intact . Daca nu ai noroc poti sa mergi in mizerie ca au uitat de ceva timp sa mai cheme responsabilii de curatenie sau e o usa sau ceva defect la baie si vine un miros ingrozitor , asta in cel mai bun caz ca se poate si mai rau .

Daca pe langa ghinion mai esti si cu buzunaru mai stramt si trebuie sa mergi cu Regio (vechiul Personal) e de belea . Esti predispus la intarzieri destul de mari (ma refer la ore) pentru ca celelalte trenuri au prioritate si trebuie sa traga pe linii secundare si sa astepte dupa alte trenuri care au avut intarzieri , asa ca intarzierile celorlalte trenuri se cumuleaza la trenul in care ai avut ghinionul sa te urci . In Romania inca se mai folosesc pentru cursele Regio vagoane vechi de pe vremea lu "nea Ceasca" asa ca usile nu prea merg , geamurile se deschid si se inchid relativ greu , scaunele sunt in unele vagoane intr-o stare destul de rea , lucru ce face ca drumurile mai lungi sa aiba ceva repercusiuni asupra posterioarelor si a coloanei daca nimeresti un scaun afectat , nu  mai vorbim de "miresmele imbietoare" ce insotesc vagoanele datorita unora dintre calatori sau a defectiunilor la toalete .
Tot baietii de la CFR adopta urmatoarea strategie destul de tampita : Se stie ca pe ruta "X-Y" pe distanta de 200km , circula la cursa de la ora xx::yy , in fiecare zi sau hai sa zicem in ziua Z in fiecare saptamana un numar de 500 de persoane cu trenul Regio , si aproximativ la aceeasi ora pe acelasi traseu circula un numar de 100 de persoane cu Inter-Regio si Sageata . Totusi ei  pun la Regio vagoane care acopera un numar de maxim 250-300 de locuri sa zicem deci restul trebuie sa mearga in picioare (daca au loc si in picioare) , iar pe cursele de IR sau Sageata vezi vagoane care acopera  un numar de 1000 de locuri desi circula doar 100 de persoane .
Specific ca aceste numere utilizate de mine nu au relevanta pentru ca nu am stat sa calculez asa ceva dar procentele sunt perfect reale , cu Regio circula cu cel putin 75% peste numarul de locuri alocat iar la IR si Sageata sunt de 10 ori mai multe locuri decat necesare .  Foarte inteligent nu ? Si se mira de ce ajunge lumea sa se ia la bataie in Regio ca pur si simplu nu mai au unde sa se urce la un moment dat , sau apar tot felu de accidente stupide din cauza lipsei de spatiu pentru a te putea deplasa in tren .
Alt lucru stupid mai este la Regio ca vezi ca multi dintre cei care prind locuri si merg pe scaune nici nu au bilete iar cei care au bilete merg in picioare ca de "trebuie sa manance si gura nasului' " asta pentru ca in loc sa se faca supra-controale unde trebuie se fac pe rute unde se stie ca e totul bine ca sa nu se omoare intre ei baietii de la CFR .
Si se mai merge si pe premiza ca unii pot sa mearga cu nasu alti nu , mai exact vezi multi cu varste intre 30-45 de ani care sunt cat se poate de apti de munca si ei scapa cu 2-3 lei aruncati la nas ca sa zica si ei ca au dat ceva , si un elev sau student care se chinuie sa supravietuiasca sistemului e obligat sa sara cu cel putin dublu la nas sau daca nu e dat jos din tren sau pus sa isi ia bilet intreg la preturi aberante . Adica ceva de genu "De ce sa ma iau de ala ca e apt de munca si ar putea oricand sa isi castige un ban sa poata plati biletul de tren cand pot sa il las in pace si sa ma iau de copii astia care poate incearca si ei sa pastreze un ban in plus sa aiba pentru la scoala sau facultate , lasa ca pe ei ii sperii mai usor" .
Astfel apare sindromul de imbecilitate si nimeni nu are de gand sa faca nimic pentru ca e mai usor sa taci din gura in loc sa le demonstrezi ca ei depind de calatori mai mult decat depind calatorii de ei .

Ma scuzati pentru acest articol destul de lung dar eu circul destul de des cu trenul fiind student si trec prin aceste lucruri destul de des si am cam ajuns la limita . Din pacate de data asta nu stiu ce efect pot avea blogurile asupra unei schimbari in sistemul CFR-ului ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu