joi, 5 iulie 2012

Pericole pentru biciclisti .

Revenim la un articol in cadrul campaniei "Bicicleta rosie" realizata de Coca-Cola impreuna cu unii dintre cei mai importanti blogeri din Romania .
Daca ieri am explicat cat mai simplu si , sper eu , cat mai eficient avantajele si dezavantajele biciclistilor , azi o sa incercam sa discutam despre cateva metode de a incerca evitarea unora dintre dezavantajele acestora , pentru a nu avea probleme ca biciclist .
Teoretic vorbind , sunt x-mii de metode prin care te poti feri de pericolele care apar in momentul in care esti la o plimbare cu bicicleta , insa daca aplicam acest principiu in practica , toate acele super-metode de evitare sunt total inutile , pentru ca daca e sa ai ghinionul sa faci vreo boacana cand esti pe bicicleta nu
mai conteaza cat esti de precaut , tot se gaseste ceva neprevazut care sa intervina si sa dea peste cap tot ceea ce ai gandit.
Am tot vazut discutandu-se despre ce este indicat sa porti in functie de tranzitia zi-noapte , ce dotari ar trebui sa aiba bicicleta si multe altele .
Intradevar , aceste sfaturi sunt perfect corecte si de aceea pot insista si eu pe ele , mai exact ...
Este indicat atunci cat sunteti pe bicicleta sa purtati haine cat mai viu colorate , cat mai stridente altfel spus , pentru a fi mai usor de observat in trafic , iar seara este bine sa aveti cat mai multe lumini montate pe bicicleta , daca aveti si ceva simt estetic , acele lumini , pe langa faptul ca deveni mai usor de observat si astfel scade probabilitatea unui eventual accident , va transforma bicicleta intr-o petrecere pe doua roti , aceasta atragand atentia tuturor . Exista totusi si un aspect negativ , o bicicleta cu cat arata mai bine cu atat este mai predispusa  furtului sau a vandalismului , fapt care se aplica insa in 99% dintre domenii .
De asemenea cand plecati la drum lung este indicat sa aveti la voi apa proaspata si daca este necesar chiar si o mica gustare , in special cei care sufera de anumite deficiente si au nevoie de un anumit nivel de glucoza sau cine stie ce altceva .
Este recomandat sa evitati zonele foarte aglomerate , pentru ca indiferent cat de putin spatiu aveti impresia ca ocupati cu bicicleta  , tot se gaseste cel putin un destept caruia nu ii ajunge strada , iar cat despre muzica pe bicicleta eu cred ca cel mai indicat este sa folositi o singura casca , mai exact sa folositi doar casca de pe partea cu trotuarul pentru a avea o capacitate mai mare de a reactiona la orice sunet ce intervine pe carosabil , de la claxoane pana la franare sau chiar un motor accelerat , din proprie experienta consider ca este bine sa nu ai casca pe partea circulata pentru ca se gaseste cate un "destept" care daca mai si observa asta vine langa tine si claxoneaza sau cine stie ce ii trece prin cap si te "ajuta" pe tine sa risti o cadere spectaculoasa sau ceva mai rau .
Cazaturi cu bicicleta am avut destul de multe la activ cand eram mai mic pana am invatat , insa am avut si cazaturi sau , mai bine zis , bicicleta a luat mai multe cazaturi ca eu de cele mai multe ori am reusit sa ma feresc datorita unor "rataciti" care nu au habar ce vor sa faca .
Doua situatii similare si cam in aceeasi zona in orasul natal le-am avut in dreptul parcarii unui supermarket , prima fiind cu pieton , a doua cu un autovehicul.  A doua insa a fost un caz clasic in care soferul nu sa asigurat iar eu am fost nevoit sa franez si sa virez brusc , oprindu-ma totusi la timp pentru a evita contactul , ceea ce nu ar fi fost prea placut tinand cont ca eu aveam ceva viteza pentru ca era destul de libera strada si am facut greseala sa am prea multa incredere in judecata acelui sofer . Cea cu pietonul a fost insa dea dreptul hilara , nici macar nu exista trecere de pietoni la o distanta de minim 50m de acea parcare si totusi acesta a decis ca el isi permite sa treaca si pe acolo insa tind sa cred ca avea vreun neuron sucit pentru ca nici el nu cred ca realiza daca vrea sau nu sa treaca , si vazand ca este nehotarat eu am vrut sa trec pur si simplu pe langa el pentru ca nu aveam absolut nici o obligatie sa opresc nefiind niciun semn si neexistand alt obstacol in continuarea calatoriei mele , si totusi "cetateanul turmentat" a hotarat in ultimul moment sa treaca si indiferent de incercarea mea de a frana  el pur si simplu a ramas in mijlocul strazii uitandu-se la mine si agatandu-mi bicicleta cu bagajul pe care il avea , eu am scapat fara probleme insa am  fost nevoit sa schimba o pedala la bicicleta care sa spart in urma impactului cu asfaltul , culmea este ca tot el era revoltat ca nu ma uit eu pe unde merg desi eu il atentionasem iar el ramasese blocat pe strada in loc sa incerce sa evite impactul , ar fi trebuit sa nu virez poate asa se invata minte sa nu mai circule aiurea ...
Am mai avut diverse incidente mai mult sau mai putin importante , toate cu autovehicule , care ori nu se asigurau , ori pur si simplu nu ii interesa pentru ca mergeau pe principiul ca biciclistul trebuie sa ii fereasca pe ei , ca ei sunt mai superiori cu 4 roti sub ei care sa le sustina vidul din cutia craniana ...
In alta ordine de idei , incercati sa fiti cat mai precauti insa niciodata sa nu considerati ca este suficient incat sa fiti in siguranta , pentru ca mereu apare ceva  neprevazut care va poate afecta .

Sustin campania Bicicleta Rosie organizata de Coca-Cola pe http://www.bicicletarosie.ro/  si cei care au facut-o publica pentru blogeri , mai exact http://www.arhiblog.ro si http://www.cabral.ro .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu